Saturday, October 30, 2010

Blog tentang Excel Spreadsheet...

Aku ada terfikir, kalau aku boleh berkongsi dengan sesiapa sahaja yang membaca blog aku, tentang Excel spreadsheet. Bukan niat aku nak menunjuk aku bijak atau bagus. Tapi kerna mungkin kerja aku ni yang hampir tiap hari bergelumang dgn Excel spreadsheet, mungkin adalah satu atau dua yg berguna untuk dikongsikan bersama.

Aku maseh ingat, betapa susahnya aku nak mendapatkan spreadsheet2 yg tertentu. Buat rumus2 sampai mata pun jadi kotak2 mcm cell dlm Excel. Bila search dlm Google, rupa2nya ada orang yg telah membuat rumus tersebut, dan lebih baik dan mudah pula. Cuma aku perlu customize beberapa tempat utk menepati kehendak aku. Bila cerita search dlm Google pun, bukannya senang nak mencari rumus2 tersebut.

Tapi niat aku ni mungkin tak jadi kut... tak boleh buat attachmnet file di sini. Macamana aku nak letak sample2 spreadsheet.

No comments: